نکات مهم اقامت در پانسیون
نوشته شده توسط : بهزاد

نکات مهم اقامت در پانسیون

پانسیون:

در کشورهای پیشرفته، پانسیون ها مکان های اقامتی موقت شیک و مجللی هستند که برای اقامت های کوتاه مدت، در اختیار مسافران قرار می گیرند.

در کشور ما با توجه به کمبود خوابگاه های دولتی و استیجاری و همچنین بالا بودن تعداد متقاضیان به ویژه در شهرهای بزرگ، از پانسیون ها علاوه بر اقامت گردشگران به عنوان اقامتگاه های موقتی برای دانشجویان و کارمندان استفاده می شود که در مقایسه با پانسیون های دیگر نقاط جهان از امکانات محدودتری برخوردار هستند. با توجه به اینکه پانسیون ها صرفأ جهت اقامت دانشجویان ساخته نشده اند در مقایسه با خوابگاه های دانشجویی، از امکانات متفاوتی برخوردارهستند.

خوابگاه کارمندی ارزان

اخذ و ارائه مجوز رسمی:

طبق گزارش خبرنگار مهر، با اینکه تأسیسات گردشگری، پانسیون ها را از آیین نامه خود حذف کرده اند اما پانسیون ها همچنان مجوز فعالیت خود را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اخذ می کنند.

بر اساس گزارش ایرنا، به دلیل بالا بودن هزینه اقامت در پانسیون های مجوز دار، دانشجویان، کارمندان و دیگر متقاضیان، به پانسیون های ارزان تر روی می آورند. متاسفانه گاهی این پانسیون های ارزان به دلیل نداشتن مجوز رسمی، قیمت ها را پایین می کشند تا از این طریق مشتری جذب کنند. امروزه وجود بازارهای سیاه در هر دسته از مشاغل مشاهده می شود. پانسیون داری نیز مانند دیگر مشاغل، بازار سیاهی را به راه انداخته است و تعداد زیادی از پانسیون ها در شهر بزرگی مانند تهران، به دور از چشم مسئولان، بدون داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا اتحادیه هتل داران، مشغول به فعالیت هستند. همانطور که برای اقامت در یک پانسیون شما مجبور به ارائه مدارک معتبر هستید، در مقابل مسئول پانسیون نیز موظف به ارائه مدارک رسمی و معتبر می باشد که نشان دهنده پروانه فعالیت آن باشد.

خوابگاه ارزان قیمت پسرانه

پانسیون های فاقد مجوز چون پنهانی مشغول فعالیت هستند، اغلب از نصب تابلو بر سردر ساختمان یا ابتدای کوچه ای که در آن قرار دارند، امتناع می کنند. این گونه پانسیون ها تبلیغات رسمی ندارند. متاسفانه هر سال اخباری مبنی بر کلاهبردار بودن برخی از پانسیون های فاقد مجوز گزارش می شود. لازم است به پانسیون دارانی که از ارائه مدارک معتبر امتناع می کنند و یا آن را به زمان دیگری موکول می کنند، شک کنید. گاهی این پانسیون داران مدارکی را نشان می دهند که از تاریخ اعتبار آن گذشته است و به بهانه های مختلف شما را قانع می کنند که کوتاهی از آن ها نبوده و در اسرع وقت مجوز فعالیت را تمدید خواهند کرد. اینگونه پانسیون ها نیز قابل اعتماد نیستند. فعالیت پانسیون هایی که از تاریخ اعتبار ۳ سال پروانه بهره برداری آن ها گذشته باشد، غیر قانونی است.

خوابگاه ارزان دانشجویی

رسیدگی به شکایات:

با توجه به اینکه رسیدگی به شکایات یک پروسه بسیار طولانی و ناخوشایند است و گاهی پس از چند ماه صرف وقت، هزینه و انرژی، بازهم نتیجه ای حاصل نمی شود، پس بهتر است از همان ابتدا، در انتخاب محل اقامت خود دقت کنید تا در دام افراد سودجو قرار نگیرید. در صورت برخورد با اینگونه پانسیون ها، شما می توانید هرگونه تخلف را به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارش دهید، زیرا این اداره ممسئول رسیدگی به تخلفات انجام شده توسط پانسیون ها است. در صورت طولانی شدن پروسه شکایات و رسیدگی به تخلفات، می توانید به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری مراجعه کنید تا مستقیما به شکایت شما رسیدگی شود.

جهت اطلاعات کامل از پانسیون، خوابگاه و اقامتگاه و ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

 





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: